Tjejer + svartsjuka = Ej Bra!

Ja, de jag vill skriva om en tjej, seriöst, varför kan inte hon fatta att man ska låta sitt ex va, och gå vidare, hälst om man har kille. Men ja, tjejer, de är sånna. Jo jag vet, jag är tjej själv, men liksom, jag förstår mig inte på tjejer, de är ju alltid svartsjuka. Jag har lärt mig att de gör killen osäker å så. De är bra att jag umgås så mycket med kill polerscharna, då lär jag mig deras saker.. Och jag förstår nu varför de klarar ej av ett förhållande, med tjej. För de är extremt störande.. Och när killen gör slut, sprider tjejen ryckten hela tiden, och vill förstöra hans liv, men varför ? Hur kan man göra så här mot en sådan killa, han som är så underbar, och världens snällaste liksom.. Men ja, hon kanske ej har ett liv denna tjej, och vill förstöra andras... men men.. jag låter inte henne komma mellan mig å mathe, aldrig ! Jag gillar Mathe, de gör jag. Men vi är vänner, och de är jag lycklig över. För jag vill inte ha ett förhållande nu, och inte han heller, och jag förstår honom. Men hoppas han förstår att jag finns för evigt kvar, fast denna tjej är elak mot mig. Och jag hoppas han är stark, som jag vet att han är. Mathe, saknar dig oxå vett du, vi skulle göra n¨åge idag. Men de bidde ej så. Men vi ses imorrn, elr ja, senare idag, längtar <333

Jag ber, ber för dig Mammi !

Jag prata med min mammi idag, inte så länge sen. För de skulle komma hem till mig, och fira första andvent. Men de verkar inte bli. Mammi, mår inte bra. Hon har haft problem med körteln i halsen ett tag. Men nu är de någe mer. Du har fått hög feber, och bajsar blod, och har de i två veckor. Mammi, du får inte bli sjuk. Inte nu, inte, aldrig! Men när jag fick höra detta, stanna allt till, och de blev tyst. Jag slutade andas och hjärtat sluta slå.
Du, vet att jag inte tror på någe, inte på de alla kallar Gud. Men nu ligger jag i min säng och ber, ber för att du ska bli bra.
Jag vill inte se dig på akuten, ligga på en sjukhusbår, de skulle jag inte klara. 
Och mammi, jag kommer aldrig att klara att säga hej då, till dig. Jag cill ju att du är där, där och ser mina barn.
Jag vill att du är där när Emil blir bättre. Vill att du lever kvar hos oss, och är den mammin du är nu!
Nu när jag entligen fick dig mammi, den mammin man vill ha, då kanske du försvinner.
Jag kommer aldrig att klara detta. Du får inte försvinna mammi, för de är du som håller vår familj ihop, du är våran gudinna. Snälla mammi, jag ber, bli bra, bli inte sjuk. 
De är ju bara dig jag har kvar. Och jag har mycket kvar, som jag vill att vi ska göra, och du ska lära mig.
Mamma bli bra!

En dikt av BeJoo !

I guess I should have known better.
Than to believe that my luck had changed.
I let my heart forever, finally learn youre name.
I tell myself: This time it´s different.
But did I have rong?
Cus now I feelt like I should say good bye.
But, no, good byes, cause I can´t bear to say them.
I will never survive the one that´s coming.
If I stay right here, there I live.
No, I just should walk away, forever.
And never look back, never.
But if my heart breaks it´s gonna hurt so bad!
You know, that I am strong, but this, no no.
I can´t take that, it´s skeary me.
But one day, I just have to let it go, forever.
How mutsch it hurts, I have to.
I have start to protecting my heart and soul.
Cause I don´t think I will survive a good bye.
But whot should I do?
When that day come, and if I gett that pain.